logo mini 01 novosti 02 proizvajalci 03 oblikovalci odprodaja_p 05 kontakt 06 povezave

SLIKA 0

Giovanni »Gio« Ponti, spada med najbolj vplivne svetovne ustvarjalce. Bil je vsestranski arhitekt, industrijski oblikovalec, oblikovalec pohištva, umetnik, učitelj, pisatelj in založnik. Rodil se je 18. Novembra leta 1891 v Milanu očetu Enricu in materi Giovanni Ponti, umrl pa leta 1979 prav tako v Milanu zavidljive starosti pri sedeminosemdesetih (87) letih.

 

 

Rodil se je 18. Novembra leta 1891 v Milanu očetu Enricu in materi Giovanni Ponti, umrl pa leta 1979 prav tako v Milanu zavidljive starosti pri sedeminosemdesetih (87) letih. Arhitekturo je študiral na Milanski Politehniki, ki jo je zaradi prve svetovne vojne (1914-1918) končal leta 1921. V italijanski vojski je služil med letoma 1916 in 1918, kjer je bil vodja kapitan in za svoje zasluge prejel bronasto medaljo in italijanski vojaški križ. Po končanem študiju se je poročil z Giulio Vimercati in imel štiri otroke (Liso, Giovanno, Letizio in Giulio), ter osem vnukov. V svoji šest desetletij dolgi karieri, ki jo je začel kot umetniški vodja v italijanskem podjetju za keramiko, je zgradil več kot sto zgradb v Italiji in po svetu. Je avtor velikega števila dekorativnih, umetniških in oblikovalskih predmetov, bil je tudi izvrsten oblikovalec pohištva. Leta 1928 je ustanovil svetovno priznano revijo Domus, ki jo je usmerjal skoraj vse svoje življenje. Ves čas se je aktivno udeleževal razstav, med njimi je najpomembnejša Milan Trienniale. Svojo pedagoško pot je začel leta 1936 na Milanski politehnični šoli, kjer je do leta 1961 poučeval več generacij oblikovalcev. Prispeval je tudi k oblikovanju ene izmed najpomembnejših oblikovalskih priznanj, nagrade Compasso d'Oro . Občutek za detajl v odnosu do celote in materialnost so vrline, ki jih je osvojil kot mladi vodja oblikovanja v podjetju za oblikovanje in proizvodnjo keramike na začetku svoje plodne kariere. Nedvomno je to vplivalo na celotno njegovo kariero. Gio Ponti ni nikoli gledal arhitekturo zgolj kot zgradbo, ampak se je naloge lotil celostno, do najmanjšega detajla in dekorativnega elementa. Pogosto je zasnoval tudi notranjost zgradbe, pohištvo, naprave za razsvetljavo in celo keramiko, steklovino in srebrnino. Njegovi edinstveni oblikovalski kosi so še danes dragoceni zbirateljski predmeti. Njegova zapuščina bo zagotovo še naprej inspiracija za umetnike in oblikovalce širom sveta.

SLIKA 1

 

PIRELLI

Najbolj cenjena mojstrovina je stolpnica Pirelli tower (il Pirellone) v Milanu, ki jo je zasnoval skupaj z Pierom Luigi Nervijom. Zgradba je bila najvišja v Italiji od svoje izgraditve leta 1958 pa vse do leta 1995. Pirelli tower je eden prvih primerov sodobnih nebotičnikov v tem delu sveta. Gospodarstvo v Italiji je bilo po drugi svetovni vojni v slabem stanju zato je Pirelli, ki je danes eden največjih svetovnih proizvajalcev pnevmatik, najel Pontija, da bi oblikoval ameriški nebotičnik kot simbol korporativnega uspeha in optimistični katalizator za gospodarsko blaginjo. Nebotičnik stoji na mestu nekdanje tovarne Pirelli, ki so jo leta 1943 bombardirali, ima 33 nadstropij, vitko telo in inovativno betonsko konstrukcijo, ki se po vertikali tanjša in v zgornjih nadstropjih povečuje uporabno površino. Z vidika urbanističnega načrtovanja je stolpnica odmaknjena od ulice in tako ustvari predprostor, trg. Tipologija je prav tako inovativna za čas in kraj nastanka, tloris je ocenski, torej prilagodljiv glede na potrebe. Fasada je obešena tako imenovana »curtain wall«, kar dodatno pripomore k fleksibilnisti prostorov. Čeprav je bil arhitekt pod vplivom gibanja Novecento v dvajstetih in tridesetih letih prešnjega stoletja in kasneje postmodernizma (Denver Art Museum) je stolpnica popolnoma modernistična. Pirreli tower najpomembnejši projekta Pontija in predstavlja vrhunec njegove kariere.

SLIKA 2 1 Pirelli tower

SLIKA 2 2 Pirelli tower načrti

 

 

PLANCHART

Vila Planchart je rezultat popolne ustvarjalne svobode in brezpogojnega zaupanja naročnikov. Ponti je arhitekturni presežek oblikoval v 50. letih prejšnjega stoletja za par zbiralcev in promotorjev venezuelske umetnosti. V sredini prešnjega stoletja je Venezuela beležila gospodarsko rast brez primere, mesta so začela tekomvati s sodbobnostjo drugih latisnkoameriških mest, kot je Rio de Janeiro in Mexico City. Leta 1953 sta mecena Anala in Armando Plancharta najela arhitekta in mu prepustila oblikovanje razkošnega domovanja na griču v prestolnici Caracas. Ponti je zasnoval »popolno arhitekturo«, kjer se je zaradi zaupanja naročnikov lahko posvetil tudi najmanjšim detajlom, od predmetov vsakdanje rabe do oblikovanja zunajih zelenih površin. Villa ima podolgovat rahlo lomljen volumen z lebdečo metuljasto streho, ki je ponoči še poudarjena z razsvetljavo. Na 1300 kvadratnih metrih je Ponti odpiral poglede na obzorje in okoliške gore. Ustvaril je abstraktno skulpturo z velikimi dvoetažnimi prostori, igro barv, tekstur in mozaikov. Villa Planchart predstavlja prenos italijanskih sanj v tropsko vegetacijo Venezuele. Vse materiale, marmor, aluminij, mizarske kose, pohištvo in obrtne predmete so pripeljali z ladjo iz Italije. Villa je ene izmed treh vil, ki jih je Ponti oblikoval v istem oblikovaskem obdobju pod okriljem popolne oblikovalske svobode. Vilo Arreazo je zasnoval v Caracasu leta 1956, vilo Nemazee pa v teheranu med letom 1960-1965.

SLIKA 3 vila planchart

 

LA CORUNTA

Gio ponti je za Pavoni leta 1948 zasnoval znameniti aparat za kavo La Corunta. Naprava ni samo aparat za izdelavo kave, ampak je tehnološko dovršena skulptura z vijugastim in kompleksnim profilom. La Corunta je hermetični organizem z vsemi potrebnimi komponentami, ki jih ima kavni avtomat, vendar kljub popolni funkcionalnosti izgleda kot umetniška skulptura. Kljub napetosti hladne vojne v evropi med vzhodom in zahodom je v Italiji ostala prednostna naloga kava in brezčasna eleganca.

SLIKA 4 la cortuna

 

POHIŠTVO

Ponti je oblikoval praktično vse kar je moč oblikovati. Izstopa predvsem njegov opus notranje opreme, kjer je meja med umetnostjo, obrtjo, arhitekturo, oblikovanjem in inovacijo zabrisana. Izdelkov ni moč dati na skupni imenovalec saj vsak zase govori svojo zgodbo. Opus je tako obsežen in raznolik, da je težko verjeti, da je vse to delo enega genialnega arhitekta. Interieri z njegovim pohištvom, tekstilom, keramiko in premeti za vsakdanjo predstavljajo popolno celoto, kjer ni potrebno nič dodati niti odvzeti. Rad je uporabljal les in ga oplemenitil z izbrano barvo in teksturo. Njegovi izdelki so aktualni in modni še danes, torej brezčasni.

 

SLIKA 5 1 pohištvo

 

SLIKA 5 2 pohištvo

 

DISTEX, OBLIKOVANJE ZA NOVI SVET

Gio Ponti je bil nepopustljiv izumitelj, ki se je ves čas zanimal za napredek in novo. Povojno obdobje je bilo za oblikovanje zelo spodbudno, saj je obstajala želja po življenju, obnovi in spremembi, ne samo pri novih produktih, ampak celotnem načinu življenja ljudi. Na trg so prišli novi sintetični materiali (linolej, guma, plastika,...) in novi tehnološki postopki kar je Ponti takoj uporabil v svojih izdelkih. Stol Distex je bil eden prvih Pontijevih poskusov s katerim je začel oblikovati t.i. novi svet. Prva različica je bila popolnoma oblazinjena z ogrodjem iz jesna. Že naslednje leto je za deseto razstavo Triennale uporabil okvir iz vitke medenine in odprtimi stranicami. Ta elegantna različica salonskega stola Distex predstavlja radikalno odstopanje od prejšnjih del Pontija. Stol Distex je uporabil v več projektih notranjega oblikovanja , vključno z uradom Alitalia v New Yorku in lastnim domom. Stol Distex je bil zelo uspešen  v Italiji kot tudi v Ameriki in je oblikovalska ikona 50. let prejšnjega stoletja

 

SLIKA 7 distex

LEGGERA

Stol 646 Leggera, ki ga je Ponti oblikoval leta 1952 je od leta 2017 ponovno v proizvodnji. Pragmatični stol predstavlja mojsterstvo mizarske delavnice, ki se brez težav prilagaja različnim okoljem in ustreza številnim potrebam. Stol je preprost s prefinjeno, jasno, kultivirano obliko, ki je prerasel v ikono oblikovanja in predstavlja začetek sodelovanja med Gio Pontijem in Cesarjem Cassino. Stol Leggera ima vitke trikotne noge, skoraj okroglega profila, ki je izjemno trpežen in komercialno uspešen. Okvir je izdelan iz lesa jesna v različnih barvnih tonih, sedež je oblazinjen s tkanino, usnjen ali izdelan iz naravne vrvi. Različne kombinarcije materialov in barvnih tonov omogočajo pestro uporabo v različnih interierih.

 

SLIKA 6 leggera

 

 

SLIKA 6 2 leggera

SLIKA 6 3 leggera

 

0024 

Serija svetil 0024 je mojstrovina Pontija oblikovana davnega leta 1933. Svetilo je oblikovano pragmatično z jasnim konceptom, ki daje izdelku potrebno prepoznavnost. Na vertikalni cevasti difuzor so postavljeni okrogli diski iz kaljenega stekla, ki enakomerno razpršijo svetlobo po prostoru. Diski tvorijo kroglo, ki jo je zaradi svoje oblike moč umestiti v prav vsak prostor. Serija svetil 0024 je narejena v treh variantah. Osnovni viseči krogli s premerom dobrih 50cm sledi še velika različica v trikratni velikosti, ki je primerna za lobyije in večje prostore. Dve krogli sta dopolnjeni še s prostostoječim talnim svetilom, ki je narejeno z enako tehnologijo in identičnimi materiali.

 

0024

 

IDEAL STANDARD

Ponti je skupaj z Georgom Labalmom, Giancarlom Pozzijem in Albertom Rossellijem oblikoval tudi predmete za prostor kamor gre še cesar sam. Za svetovno priznano podjetje Ideal standard je oblikoval prostostoječi umivalniku s trikotni podstavkom, straniščno školjko in pisoar. Vsi izdelki v svoji bazi v pogledu spominjajo na Pirreli tower v Milanu. Trikotna baza se elgantno dviga proti vrhu, kjer obliko določi funkcija kateri je izdelek namenjen. Tako je umivalnik priročne trapezoidne oblike, ki nudi vso potrebno uporabnost in ergonomijo. Keramični izdelki so zmes estetike in funkcije, vendar v vsakem pogledu zelo elegantni in primerni za vsak dom.

 

ideal standard

 

JEDILNI PRIBOR

Rezultat ljubezni do oblikovanja in hrane, ki je medij za potovanje ljubezni skozi želodec, dobimo inovativno oblikovan jedilni pribor. Za podjetje Sambonet je Ponti oblikoval jedilni pribor iz nerjevečega jekla, ki so od povprečja razlikuje po nesimetričnosti in eleganci. Oblikovalski trik ni samemu sebi namenjen, ampak je v ozadju skrbno premišljena ergonomija in uporabnost. Ravna stran pribora prav tako pripomore k bolj jasni kompozicji in postavitvi jedilnega servisa na svečano pripraljeni jedilni mizi.

sabonet

 

SABATTINI

Lino Sabattini je produktni oblikovalec, ustanovitelj napredenega podjetja za obdeloavo in oblikovanje kovin Sabattini in prijatelj Gia Pontija. Skupaj sta ustvarila kultne srebrne predmete kot je šestkotni pladenj Arhitektura, jedilni pribor Flesche, vaze Stivale, dekorativne maske in številne druge brezčase predmete za dekoracijo in vsakdanjo rabo. Ponti je izredno cenil Sabattinija kot prijatlja in kot obrtnika saj je brezhibno realiziral vse njegove ideje, ki so bile ponvadi zamišljene zgolj v skici. Arhitekt je prijateljeval z številnimi umetniki, znanstveniki, arhitekti, oblikovalci. Stike je vzdrževal s skoraj 6400 osebami v arhivu obstaja pa skoraj 100.000 sporočil oz. pisem, ki so si jih izmenjali.

 

SLIKA 8 sabatini

 

TEKSTIL

Ustvarjalnost Gia Pontija je bila neomajna. V svoji dolgi umetniški karieri je veliki milanski arhitekt in oblikovalec zasnoval tudi modele in dekoracije za tekstilne izdelke (preproge, tapete, tapiserije,...). Rad je imel geometrijske vzorce (Esagoni-šestkotniki, Incroci-križišča, Sole-Luna-sonce in luna, ki jih je med seboj kombiniral, dodajal barvo in jim vdahnil  trodimenzionalnost. Tkanine je proizvajalo podjetje Manifattura Jsa v 50. letih. Tekstilno serija Diamantina je krasila vilo v Caracasu, ekperimentalna preproga iz usnja Riflessi podjetja Colombi pa je med drugim uporabil v svojem domu v Milanu. Vzorci in teksture petdesetih let so mederni še danes, ko je pridih preteklesti zopet v modi.

 

SLIKA 9 1 tekstil

 

SLIKA 9 3 tekstil

 

SLIKA 9 4 tekstil

 

SLIKA 9 5 tekstil

 

 

NESKONČNO MODRO

Keramične ploščice so bile polje kjer je lahko arhitekt izživel svoje zanimanje za vzorce in teksture. Med njegovimi najbolj znanimi projekti je tudi hotel Parco dei Principi v Sorrentu. Ponti je oblikoval celotno stavbo in v sodelovanju s Ceramico D'Agnostino izdelal modele keramičnih plošic po imenu Neskončno modro, ki so bile uporabljene v celotnem hotelu. Lahko jih občudujemo na vhodu, recepciji, baru, restavraciji in spalnici.

 

SLIKA 10 neskončno modro

 

DOMUS

Domus je kultna revija za arhitekturo in oblikovanje, ki jo je leta 1928 ustanovil Gio Ponti. Revija obstaja še danes in je vse od prve izdaje referenčna točka in dragoceno orodej za arhitekte, oblikovalce, študente in strokovnjake. Revija izhaja v 89 državah v italijanščini in angleščini in je dragocena literatura za pridobivanje podrobnih informacij iz sveta arhitekture in oblikovanja. Prva izdaja je izšla 15. januarja leta 1928 s podnaslovom »Arhitektura in dekor sodobnega doma v mestu in v državi«. Gio Ponti je ves čas svojega uredniškega dela v uvodnikih revije dajal publikaciji smer pri čemer je dajal velik pomen estetiki in stila na področju industrijske proizvodnje.

SLIKA 12 domus

 

 

 

 

 

 

 


DOM / HOME

PISARNE / OFFICE

VRT / OUTDOOR

DODATKI / ACCSESSORIES

OrionIntertrade issuu logo 


Prijava na novice iz Oriona
Prejemanje
S klikom na gumb PRIJAVA soglašate, da vam občasno pošljemo informativne letake.